PUTOVANJA I HRANA

Zanimljivosti i vesti iz sveta turizma, hotelijerstva i ugostiteljstva

društvene mreže za turističke agencije
Vesti

Kako voditi društvene mreže turističkoj agenciji – društvene mreže za turističke agencije

Možda ste subagent, a možda prodajete svoje aranžmane. Verovatno često čujete i da je vreme turističkih agencija odavno prošlo od kako se pojavio Google. Svi sve znaju i svi MISLE da znaju kako da isplaniraju putovanje. Ipak, jedno je sigurno skoro svi su probali sami da organizuju putovanje bar jednom u životu i nikog ne možete da krivite zbog toga. Ne brinite, mnogi okrive sebe jer se ne provedu baš onako kako su očekivali, pa neretko potraže pomoć turističke agencije prvom sledećom prilikom. Zato je vreme, da ako već niste naučite kako da koristite društvene mreže u vašu korist – SAD I ODMAH.

Greške koje prave turističke agencije na društvenim mrežama

Pre svega morate shvatiti da je vaša agencija brend koji mora da izgradi svoj online identitet. Zaboravite na KUPOVINU pratilaca. Fokusirajte se na to da lagano, korak po korak gradite svoj lični brend na mreži.

Jedna osoba može stati ispred turističke agencije i voditi pratioce na putovanja (odličan primer je Celisvet na instagramu) ali ta osoba mora zaboraviti na iskazivanje svojih ličnih (političkih, verskih i sličnih stavova). Dakle odvojte svoj privatan profil od poslovnog.

Još jedno NE je promovisanje i kačenje fotografija sa cenom aranžmana. U redu je da u opisu videa ili fotografije napomenete koliko sve može da košta, ali mnogo više morate da se fokusirate na kreiranje sadržaja koji će zainteresovati vaše pratioce. Možda neko ne voli Tursku, a vi mu svakodnevno izbacujete cene aranžamana za 7 dana za 2 osobe sa decom, umesto da ga suptilno vodite kroz hotele i mesta u Turskoj – tako mu potencijalno možete promeniti mišljenje, a onda će se on sam raspitati za cenu. ž

Dobar primer agencije je

https://www.instagram.com/p/CM2Dy1FiuHm/

odnos lajkova i broja pratilaca ukazuje na kupljene (bespotrebno) pratioce, ali forma koje se drže je sjajna.

KAKO BI TREBALO DA VODITE Društvene mreže za turističke agencije

Pre svega turizam je najlepša niša koju ste mogli da izaberete. Zato vaši profili moraju biti LEPI i DINAMIČNI. Jednostavne forme, u 3 boje i mnogo teksta nisu za turizam. Vama treba živa slika – dakle iskoristite REELS opciju na Instagramu maksimalno.

Kratki video klipovi koji prezentuju destinaciju su nešto najbolje što možete da uradite za svoje društvene mreže ako ste turistička agencija.

Druga najbolja stvar su korisni saveti – edukujte svoje putnike, pričajte im o novim kulturama, budite njihov turistički vodič kroz sve te destinacije koje žele da posete. Ne brinite – još uvek ne postoji osoba kojoj je VIRTUELNO lepše od REALNOG i koja će odustati od REALNOG ISKUSTVA samo zato što je nešto videla na mreži – upravo SUPROTNO.

Kako putnici putuju u današnje vreme? Društvene mreže za turističke agencije

Putnici prvo maštaju o destinaciji – tu ste vi da razbuktite njihovu maštu prelepim lokacijama, hotelima, bazenima…

Zatim istražuju o destinaciji – ponovo ste vi su da im date korisne informacije – kako da stignu, šta tamo da rade, kako da se ponašaju, gde da jedu…

Nakon toga uplaćuju aranžman – pošaljite ih na svoj web sajt gde će bez skrivenih troškova lako moći da uplate svoje putovanje

Društvene mreže za turističke agencije

Posle uplaćenog aranžmana kreće PLANIRANJE – eto vas ponovo sa još korisnih informacija uz divne, prelepe kadrove sa destinacije

Zatim putnik kreće na put – morate da budete non stop na vezi sa sovojim putnikom i da mu omogućite podršku 24/7 kako bi se osećao sigurno u današnje vreme, ali i kako bi bio zadovoljan vašom uslugom. Ovde je veoma važno napraviti dobar balans između pojavi se vodič jednom u 10 dana u hotelu i svakodnevno smaranje tipa: šta radite sada? hajde sa nama na eksurziju… Najbolje bi bi bilo da u par dana pošaljete na primer, viber poruku gde pitate svog putnika DA LI MU JE NEŠTO POTREBNO I DA LI JE ZADOVOLJAN?

Ovde se ne završava putovanje – VAŠE putovanje TEK POČINJE kada se putnik vrati kući. Potrebno je da dobijete dobru kritiku, ali i da saslušate šta mu se nije dopalo. Podstaknite putnika da vas oceni na TripAdvisoru, Googleu i dajte mu za uzvrat neki popust za buduća putovanja. Bitno je i da navedete putnika da vas taguje na fotografijama i pričama, kao i da vam sam šalje materijal sa destinacije.

NIKAKO ne uslovljavajte putnika da vas ocenjuje i taguje u zamenu za popust! Putnik to mora da radi svojom voljom – samo zato što tako želi i jer mu je lepo sa vama, a ne da bi dobio vaučer.

Čini vam se komplikovano? Kontaktirajte agenciju da vam pomogne

5 saveta za vođenje društvenih mreža turističke agencije /

https://www.instagram.com/p/CMu3SFMnVR8/
  1. SVE MORA BITI LEPO- BAŠ LEPO I PRELEPO. Od snimaka, preko fotografija do blog postova – sve objave moraju biti lepe i kvalitetne – nikog ne zanima pikselasta Paralija.
  2. KVALITET – ne morate objavljivati svakog dana (mada je poželjno), ali MORATE objavljivati kvalitetan sadržaj. Kvalitetan sadržaj je sadržaj koji ili edukuje ili zabavlja.
  3. KRATKI VIDEO KLIPOVI – lepe slike su lepe, ali video koji će predstaviti destinaciju u 15ak sekundi je najbolja stvar ikad koja se pojavila na društvenim mrežama.
  4. Angažujte Influensere – blogere – ali one koji se stvarno bave putovanjima i pošaljite ih na put. Oni će vam napraviti sve te kvalitetne klipove i slike, preporučiti vas njihovoj publici – a vi im za uzvrat ponudite putovanje života, ako već ne možete da ih platite!
  5. Čitajte i odgovarajte na komentare i poruke. Potrudite se da motivišete vaše pratioce da vam komentarišu postove, da pišu šta vole, a šta ne – to vam može pomoći u kreiranju nove i bolje ponude. Takođe ljudi će imati više poverenja u vas i možda će vas čak i preporučiti svojim prijateljima.

BONUS

Prilagodite se situaciji.

https://www.instagram.com/p/CMg6qrIlVvp/

Navedite putnika da razmišlja o vama čak i kada ne može da putuje. Budite tu za njega/nju stalno i podsećajte ga da ćete se videti uskoro na novom putovanju.

Ovde smo se fokusirali najviše na INSTAGRAM jer sadržaj koji turističke agencije mogu da ponude najbolje mogu da prođu tamo. Druga opcija je vođenje BLOGA ili kreiranje YouTube snimaka, ali o tome ćemo pisati u nekom drugom tekstu.

LEAVE A RESPONSE

Your email address will not be published. Required fields are marked *