PUTOVANJA I HRANA

Zanimljivosti i vesti iz sveta turizma, hotelijerstva i ugostiteljstva

Digitalni turizam Vesti

DIGITALNI MARKETING U TURIZMU – 5 PRAKTIČNIH SAVETA 2021

2020. godina je bila godina izazova. Svi koji smo godinama u turizmu i ugostiteljstvu morali smo da se suočimo sa pandemijom koja je jedne pokosila, a druge uzdigla. Ono što smo svi shvatili jeste da bez digitalnog marketinga u turizmu više nema života. Zahvaljujući internetu obilazili smo muzeje, gledali virtuelne ture hotela, na Instagramu uživali u fotografijama i snimcima sa destinacija iz celog sveta, dok nam je YouTube omogućio da uz travel blogere istražimo ceo svet…

Digitalni marketing u turizmu

Dok je turistička organizacija Novog Zelanda “zabranila” putovanja po preporukama influensera da se ne bi stvarale gužve na pojedinim popularnim lokalitetima, tebe možemo samo da pitamo da li su ti kapaciteti rasprodati do kraja godine? Da li si morao ili morala da rasteraš gužvu da ne bi kršio/la trenutna pravila? Da li ti je bašta bila puna čim su obavili da je rad baštica dozvoljen? Da li su ti ljudi dolazili na vrata da te pitaju da li imaš ono njihovo za poneti?

Ukoliko je odgovor NE – moraš nešto da uradiš po pitanju digitalnog marketinga i to odmah. Mnogi će reći da je kasno, ali istina je da za kvalitetnu priču nikad nije kasno na Internetu. Svi vole dobre priče. Da li znaš da ispričaš svoju?

5 saveta za digitalni marketing u turizmu

Da ne dužim više, vreme je da pređemo na stvar. Bitno je da zapamtite da nije potrebno da ispratite sve trendove! Možda ti je potreban samo jedan lokalni influenser ili reels koji će otići viralno. Sedi i zapiši koji cilj imaš sa internet kapanjom, gde ti je idealni klijent i onda ćeš znati kako da stigneš to njega.

1. Influens marketing / Travel blog marketing

Zamislite jednu divnu vikendicu u šumi. Teta Mira je skockala kada je otišla u penziju, a čika Rade je napravio svu onu prelepu drvenariju koja čini da ova vikendica deluje kao najlepše mesto na svetu. Svi joj se dive kada prolaze pored nje. Njihova unuka mnogo voli jednu fashion blogerku. Stalno gleda sve njene slike i klipove i baš bi volela da je upozna. Jednom je ta blogerka bila na jednom putovanju i pričala je na storiju kako ima divne domaćine, pokazivala je lokalni hotel u kojem je odsela i unuka se setila.

Hej pa mogu da je pozovem da izreklamira bakinu vikendicu. Nije daleko od Beograda, a može i da povede svoju drugaricu bjuti blogerku pa da zajedno naprave neke super fotografije u vikendici.

I tako blogerka dođe, teta Mara se polomi 3 dana da ugosti nju i njenu prijateljicu. Slike lepe, imaju puno lajkova, unuka sva srećna a teta Mara se pita zašto je dobila samo jedan upit za rezervaciju kada je toliko hiljada ljudi videlo sliku vikendice.

Odgovor je vrlo jednostavan – ljudi koji prate fashion blogerku najverovatnije gledaju šta ona ima obučeno, a ne gde se fotogafisala.

Izbor pravih influensera za promociju je više od pola posla. Kada nađete travel blogera (koji ima i blog) budite sigurni da ćete osim lepe prezentacije dobiti i upite za rezervaciju – jer kao što kod fashion blogera ljudi gledaju šta ona ima obučeno tako i kod travel blogera pratioci gledaju gde je taj bloger otišao i šta radi tamo. Influens marketing nisu samo lepe slike – već mnogo više od toga.

Šta je influens marketing?

2. Lični brend

JEDINSTVEN IDENTITET – to je ono što vaše mesto mora da ima. Da bi ljudi hteli da vide nešto to nešto mora da ima IME i da bude PREPOZNATLJIVO po nečemu, mora da bude JEDINSTVENO. Da bi nešto bilo jedinstveno to mora biti lično. Izgradnja ličnog brenda je proces koji najduže traje – ali ima i najbolje rezultate. Kada se jednom izbrendirate ljudi će zauvek znati za vas. Santorini i čuvena crkva, Egipat i piramide, Tramp i njegovi hoteli, Italija i pizza… mnogo je primera, a samo jedno pitanje sa čime klijenti povezuju tvoj brend? Da li si uspeo/la u brendiranju?

Jedna osoba može (ali i ne mora) biti glasnik ličnog brenda, potebno je ispratiti nekoliko koraka koji će vas polako ali sigurno dovesti do uticaja na mrežama – a to je ono što trenutno ima najveću vrednost.

  1. Budite ono što jeste! Nema foliranja i nema izmišljanja – pričaj BAŠ TVOJU PRIČU – to je ono sa čim ljudi mogu da se povežu.
  2. Držite se svoje niše!
  3. Upoznaj svog idealnog gosta – Ne možeš roditeljima sa bebom nuditi avanturu uspona na najviši vrh u okolini – odluči se ko je tvoj idealan gost i sve podredi njemu.
  4. Iskreirajte svoj lični profil – ko ste vi? Opišite se u jednoj rečenici kao što je: Mi vas vodimo na putovanje života ili Vaš odmor počinje sa nama ili Najluksuzniji Welnes centar u gradu…
  5. Komunicirajte sve kroz svoj LIČNI BREND na web sajtu (blogu) i društvenim mrežama, kao i u gostujućim intervjuima. Ako jedna osoba predstavlja brend ona mora da bude tu uvek i u svakom trenutku. Pogledajte na primer Nusr-Et Steakhouse

3. TikTok & Reels video

Kratak video je marketing forma sadašnjosti i budućnosti. Što bolje naučite da montirate klipove to ćete više potencijalnih kolijenata privući.

Isprati trendove i virtuelno sprovedi moguće klijente kroz svoje sobe, bajkovite predele u okolini ili im pokaži kako pripremate veličanstvena jela od kojih će im poći čorba na usta i koje će poželeti da probaju ODMAH.

Lepi snimci iz hotela, zalasci sunca, wow pogledi, priroda i hrana uvek su dobra ideja za reels ili tiktok video i mogu ti doneti hiljade i hiljade pregleda.

4. Lokalni SEO

DIGITALNI MARKETING U TURIZMU

Optimizacija je jedna od najvažnijih stvari u marketingu. U današnje vreme, kada na žalost možda u tvoj hotel ne mogu da dođu Nemci koje ste navikli da viđate celo proleće, vreme je da naučite kako da privučete lokalne klijente. I dalje smo najviše okrenuti ka istraživanju okoline, pa se tako i naša pretraga često svodi na to ŠTA IMA DA SE VIDI/PROBA u okolini mog grada.

Zato je bitno ispratiti sledeće korake:

  • oglasiti se na lokalnim sajtovima i ponuditi nešto specijalno samo za lokalce
  • optimizujte web sajt i objave na društvenim mrežama tako da se (često, ne uvek) obratite i komšijama. Istražite umesto njih – šta tomogu da vide/rade/probaju u vašoj i njihovoj okolini
  • google my business – prijavite svoje preduzeće na Googleu.
  • Potrudite se da ostavite najbolji mogući utisak kako bi vas klijenti po povratku kući ocenili sa što boljom ocenom (na Googleu, TripAdvisoru, Bookingu…)
  • kreiranje landing stranice koja je fokusirana na lokalce
  • kada se reklamirate na Facebooku/Instagramu i Googleu koristite geo-targeting i prilagodite svoje ponude, poruke i usluge lokalcima

5. Gde je vaša ciljna grupa?

Zamislite jedan lokalni kafić.. nazvaćemo ga Star. Vlasnik lokala je sve probao kako bi privukao goste u svoj lokal, ali i dalje ima samo par punih stolova. Nije mnogo ulagao u enterijer i eksterijer poslednjih godina. Čuo je da bi trebao da se pojavi na Internetu sa svojom pričom. Od Pere je čuo kako jedan kafić iz Beograda kači fotke pića i svi gosti dolaze u taj kafić da se slikaju sa njihovim pićima kako bi ih kasnije označili na fotogafiji. I tako gazda odluči da slika svoje piće i kači to na Instagram. Nedelje su prolazile i on kaže – Nema ništa od ovog Interneta, daj da ja odštampam flajere…

Šta mislite gde je gazda pogrešio? Ni sekunde nije razmislio da li je možda njegov idealni gost Mira (43) koja radi u Pošti i voli posle posla da se nađe sa drugaricama na limunadi baš u Staru? Mira ima Instagram samo da vidi šta joj rade deca, ali je lokalni kafići na Instagramu ne zanimaju, ona ne zna da ih pronađe, sve su joj to namestila deca. Mira ima i Facebook – tamo se dopisuje sa prijateljicama koje su rasute po zemlji i inostranstvu. Mira voli sa njima da se priseća svoje mladosti kako su nekada davno išle u šetnju pa na limunadu u Star, ali eto sada nemaju vremena.

Da je gazda razmislio lako bi se setio da samo treba Miru da podseti kako joj je nekada bilo lepo dok je zavaljena u stolicu slušala Riblju čorbu i pila limunadu sa drugaricama, brzo bi ponovo video Miru kako ulazi na vrata njegovog kafića. Mogao je da kači na svoju Facebook stranicu stare fotografije i napravi neku foru da je bitno da je nekad bilo lepo… Umesto toga on je proveo sate na Instagramu pokušavajući da privuče goste koji nisu njegova ciljna grupa. Izgubio je i vreme i novac i veru, samo zato što nije znao gde se nalaze ljudi kojima fali kafa u njegovom kafiću.

Da li sve ovo možete sami?

Naravno da možete! Ako provedete dovoljno vremena planirajući i još više vremena spovodeći u delo svoj plan možete za godnu dana biti najpoznatiji na Internetu u svojoj niši.

Ako nemate vremena za ovo i želite da se posvetite samo svom poslu koji najviše volite – kontaktirajte agenciju koja će za vas kreirati kampanju o kojoj će se pričati.

Digitalni marketing u turirzmu nije samo fotografisanje i kačenje fotki na Instagram. Kao što smo već rekli, svako ima svoju priču.

LEAVE A RESPONSE

Your email address will not be published. Required fields are marked *